Destinació de Turisme Familiar:

25580 Esterri d'Àneu
Pallars Sobirà, Catalunya
Telèfon: +34 973.62.63.45

Rutes › Des de la Mata de València a la Vall de Cabanes ( Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici )

Imprimir Totes les Rutes

Tipus de Ruta: Senderisme / Trekking
Zona: Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici
Nivell: Mitjà
Duració: 2h 30m
Desnivell: 421 m.
Des de la Mata de València a la Vall de Cabanes: la Vall de Cabanes és una bona opció per aquells que prefereixen els espais agrests i solitaris. Es passa per l’exuberància del bosc d’avets de la Mata de València al domini alpí de la zona dels estanys.

Per realitzar l’aproximació es pren l’opció més assequible, amb el punt de sortida al bosc de la Mata de València. El camí neix passat l'Hotel els Avets quan, un cop situats al bosc, la carretera traça una corba de 180º, molt a prop de la confluència amb el riu de Cabanes. El camí segueix direcció sud remuntant el bosc d’avets per la dreta del riu. Quan s’obren algunes clarianes colonitzades per gramínies, cal travessar el riu i seguir per la banda esquerra pujant primeres rampes considerables del camí.

És un sender marcat que segueix pel vesant. Es guanya alçada progressivament fins a arribar a una zona de grans boscos on es troba una font. Pel sud el sender condueix en uns 20 minuts a l’Estany de Llong de Cabanes. Per l’oest a uns 10 minuts s’arribarà a l’Estany Negre o Major de Cabanes. En primer terme es veu un petit i idí·lic estany envoltat de pins de muntanya.

Tot just un braç de terra en promontori separa aquesta visió del magnífic Estany Negre que, fins i tot, té una illa diminuta colonitzada per pins centenaris, les branques dels quals s’estenen fins a escassa distància de les aigües de l’estany. Seguint per la vora esquerra, al sud, on el sender es perd entre grans blocs de pedra, s’arriba a l’altra banda.