Destinació de Turisme Familiar:

25580 Esterri d'Àneu
Pallars Sobirà, Catalunya
Telèfon: +34 973.62.63.45

Rutes › Borda de Perosa - Prats de Clavera - Estany de Clavera - Coll de la pala de Clavera ( Parc Natural de l'Alt Pirineu )

Imprimir Totes les Rutes

Tipus de Ruta: Senderisme / Trekking
Zona: Parc Natural de l'Alt Pirineu
Nivell: Difícil
Duració: + de 5h
Desnivell: 988 m.
Conegut amb el nom de Camí de la Llibertat. Camí utilitzat per milers de persones que van creuar els Pirineus fugint de la barbàrie nazi. El segon cap de setmana de juliol, es reuneix un nombrós grup de persones, amb la finalitat de retre homenatge a tots els que van aconseguir la llibertat a través d’aquest camí.

Es pot arribar en cotxe fins a les Bordes de Perosa. Agafar el camí a la dreta del pont en direcció nord-est, i continuar pel costat del riu. Seguir la pista forestal i després de travessar dos barrancs s’arriba als Prats de Clavera. Continuar per una pista que puja a la dreta dels prats fins arribar a un barranc i seguir pel camí de la dreta marcat amb línea GR (vermell i blanc) Continuar pujant i aproximadament a uns 30 – 45 min. trobem una cabana en ruïnes. Seguim les marques de GR per l’esquerra del barranc i continuar per la mateixa vall fins arribar al Coll de la pala de Clavera (2.522 m.) que ens queda a mà esquerra. A dalt el Coll hi trobem una placa fent referència al pas del Camí de la Llibertat.